Arka Mahle

kurşunlara gelirken arka mahlede...

20.07.2008

Zavallı Kadıköy Gençliği

yazan Genç


Acıyorum bu insanlara gerçekten. Yaş ortalaması 13 hadi bilemedik 14 olsun. Çaresizlik, amaçsızlık içinde çırpınıyorlar. Hayatta tek bildikleri annelerine babalarına artizlik yapıp, marjinaliz biz kimseyi siklemeyiz havasına girmek. Kadıköy'ü bilenler için söylüyorum (abi biz İnönü'yü biliyorduk çalışmadığımız yerden geldi) Reks* sinemasının önünde takılan, 365 gün 6 saat boyunca simsiyah giyinen, kafaları şekilden şekile girmiş zavallı bir gençlik bu.

Nesiniz lan siz, etraftaki yaşlı teyzelerle dalga geçip, sağa sola laf atıp, erkeklere prezervatif sormayı bir bok zanneden insanlarsınız. Daha çocuksunuz gerçi, nasıl bu kadar özenti olabildiniz hayret ediyorum. Geçen scapula ile Kadıköy'e gittik, PES oynayacağız, mecburen o sokaktan geçtik. Bir baktım bütün kızlarda şort var. Bunlar koordineli özentilik yapmıyorlarsa adam değilim. Bir gün hepsi pantolon giyer, ötesi gün etek başka gün şort. Kardeşim tamam özentisiniz eyvallah da bu kadarı da olmasın artık.

Bir başka gün yine oralardaydım tesadüfen, böyle 10 tane kız geçti yukarda bahsettiğim tiplerden, hepsi bağıra bağıra "kondom, herkese kondom" diye iğrençlikte tek geçebileceğim bir şarkıyı söylüyorlardı. Anlam veremedim. Bu kadar amaçsız, bu kadar saygısız, bu kadar salak bir gençlik olmamalı. Burada belirtmek istediğim bir nokta var, kesinlikle siyah giyinen değişik saçlı metalci tiplere karşı bir uyuzluğum yok ( sevmem o ayrı), isteyen istediğini giysin. Ama sırf başkaları da böyle yapıyor diye bu tarz giyinen insanlardan nefret ediyorum.

Kadıköy Gençliği sözüm size... Bi siktirip gidin lan...

*Yanlış yazdım kesin, anlayan anlamıştır.

4 yorum:

scapula dedi ki...

"Yeni yazı yok mu lan" diye darlamaya girmiştim, varmış...

Genco. Sırf bu değil abicim. Bu minik kardeşlerimiz belki en masumları. Bazısı kafası çalışmadığı için böyle olmuş, bazısı düzene ayak uyduramadığı için çareyi bunda bulmuş. Sen ben yoldan geçerken "vah yazık" diye bakarız bunlara ama onlar zanneder ki bizim çözemeyeceğimiz kompleks bir hayat felsefeleri var. Niye böyleler? Çünkü boşluktalar. Klişe tabirle bir gruba ait olmaya muhtaçlar. Bu grup gariban bir grup, bu grup ezilmiş bir grup. İnan Bağdat Caddesi'nde rastladığımız 13-14 yaş dershane kız tayfasından daha masumlar. Onlar öyle olduğu için, bunlar böyle. Ortak özellikleri ne? Hepsi gerizekalılar. Acı olan, belki çok parlak bir gelecek onları beklerken bu yola itilmiş olmaları. Bak "parlak" diyorum, neye göre parlak? Yükselme çabası ve hırsı içindeki 15 yaşındaki genç kızdansa, "lanet olsun sizin çirkin dünyanıza" deyip "marjinalleşen" kızın suçlu olduğunu kim söyleyebilir ki? Gençler gidiyor böyle, bir nesil harcanıyor. Ve maalesef bir neslin harcanması demek, sonraki nesillerin de sağlıksız koşullarda yetişmesi demek oluyor.

Bu yol önce eğitim sistemine, sonra gelir dağılımındaki adaletsizliğe, oradan da 12 Eylül 1980'e kadar götürür bizi.

Velhasılıkelam, çirkin bir dünyada yaşıyoruz. Hepimiz kendimizden ödün vermek durumunda bırakılıyoruz, bunu reddettiğimizde ise yalnız yürümek zorunda kalıyoruz. Bütün bunların izdüşümü hayatımızdaki en temel alışkanlıklarımıza kadar uzanıyor artık. Yüzüne baktığımızda "normal" olarak adlandırabileceğimiz insanların da maalesef mantalite olarak "Zavallı Kadıköy Gençliği" dediklerimizden çok fazla farkı yok, bunu çoğu zaman fark edemiyoruz.

Muhalefet etmiyorum, biraz daha dışarıdan bakayım dedim sadece, yoksa ben de vaktiyle buna benzer bir şeyler karalamadım değil. Diğer yandan, bu post'una bu şekilde sıkıcı yorumlar getirmek istemezdim ama oldu bir kere. Ama sevdim bak bu blog'a yorum yazma işini, messenger'de olsa şimdiye konu nerelere dağılmıştı kimbilir.

Daha sık yaz. Zaten yapacak iş yok sıkılyoruz, bari sen iki üç bir şey yaz da okuyalım.

denaissance dedi ki...

lan her gun kadıkoy bu kadar da tesaduf olmaz, yapalım sana bir gothic takılın oralarda

makduman dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
makduman dedi ki...

Benim tiksindiğim grup daha başka bir grup, Hepsi ve Keremcem dinleyen, birinden hoşlandı mı aşık olduğunu zanneden, kız kıza abuk sabuk giysilerle kendilerini çekici zannederek ve salak pozlar vererek aynadan cep telefonunun kamerasıyla fotoğraf çekenler... Evet ben bu kızlardan nefret ediyorum! Bir de kız kıza sarmaş dolaş, el ele, sevgili gibi dolaşanlar var. Artık kendilerini lezbiyen mi zannediyorlar bilmiyorum. Onlar da ayrı hikaye...

Vallaha Genco, iyi bir noktaya değinmişsin. Gençlik kayıp... Maalesef...