Arka Mahle

kurşunlara gelirken arka mahlede...

28.07.2009

Cucuman

yazan Genç


Her şeyin üst üste gelmeye başladığı bu günlerde kafayı biraz dağıtmak amacıyla eski çılgın şarkılara daldım ve çıktığı zamanların en çok dinlenen şarkılarını dinledim. İşte o şarkılardan biriydi "Just Wait". Şarkının adını çok kimse bilmez ama şarkıyı duyduğunda bilmeyen insan varsa ben bu kafayı burdan keserim.

İşte cucumanın hikayesi böyle başladı. Resimde gördüğünüz tipin adı cucuman. Cucuman yani nam-ı diğer jujuman tipinden de anlaşılacağı gibi Afrikalı. Şarkıda sözü geçen "just wait for the cucuman come for you" mısrasının en önemli ögesi.

Cucuman diyince böyle bir gece ansızın gelebilir gibi geliyor. (Gelebilir gibi gelmesi de ayrı bir merak konusu.) Sanki annem küçükken "yemeğini bitirmezsen cucuman amcan gelir" diye korkutmuş gibi. Ya da "yalan söyleme cucumanlar yer seni" diyerek ürkütüldüm. Belki de bu yüzden cucuman beni garip yapan şey.

Afrikalı cucuman amcayla hikayemin bir boka yaramadığını biliyorum. Ammavelakin cucuman amca gerçekten iyi biriymiş. Hızır acil gibi her olaya koşar, bilimum yaralı parmağa işer, yeri gelir vudusundan tamtam dansına her türlü mistik ve gayrimistik olayına girermiş.

O yüzden bu cucumanın aslında korkulacak biri olmadığını belirteyim. Bir yerde cucuman görürseniz çağırın sofranıza ekmeğinizi paylaşın. Muhabbeti de iyi olur böyle insanın.

0 yorum: